:')<3

Spöregna när vi kom dit och hästarna var genomblöta.
men tog in dom och började torka henne med en handduk
vilket slutade i att jag mest lekte med handuken, "kastade"
den på henne för att se om hon reagerade fladdrade med den, drog den över
huvudet o.s.v gick jätte bra .
Antonia är lite feg när det gäller sånt som prasslar , och vi hade med oss
en regnponcho ..
det prasligaste som finns, så började med att lägga den på hennes rygg,
dra den över rumpan, frånn huvudet till rumpan, lägga den på ryggen
och sen låta den glida ner på golvet, visst var hon lite spänd till en
början men sen gick det jätte bra och hon brydde sig ingenting (y)

Måste också säga att Antonia är rädd när man "sprutar" flugmedel på henne
och man har inte kunnat duscha henne eller hälla ngt som helst vatten på henne,
men det har gått jätte bra, man får nu ta med flugmedlet in och spruta det på
en bortste och borsta henne, man får hälla vatten på henne med en vattenflaska,
och även svampa av henne, så det är en stor förbättring. (:

Ridningen idag ..
Longera + löslongera först, som alltid .
sen red jag ut i skogen och galopperade, guldstjärna till henne, hon reagerade inte
ens på korna 'även fast de kom galopperande i full fart mot oss (jag var rädd!)
och hon skötte sig jätte bra, som vanligt!

Fridolf longerade vi, och det går bara bättre och bättre för varje gång,
han vill verkligen lära sig och tycker det är jätte kul!
kanske vågar mig på att löslongera honom snart? (:



<3




Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0