hoppträning på bästa Filipine<3

hejj.

hoppträning, gjorde en väldigt svår bana, man skulle ha kort galopp.
HAHA!
Kan ju inte säga att Filipine tycker om den korta, asså hon
har jätte fin kort galopp, sen när hon kmr fram till hindret vill
hon gärna hoppa stort, och det går ju inte med tanke på att
en skarpsväng och två galoppsprång senare så står det två studs.
hoho, och skarp sväng en sockerbit ..
haha, men jag red inte bra alls idag! men tyckte endå att Filipine
gjorde grymt bra ifrån sig trots min dålig insats.
och det är så det ska va!
när jag tabbar ska hon rädda mig, när hon tabbar ska jag rädda henne!
Älskar dejj underbaraste hästen på jorden ;*<3


förklaring:
denna bana kan man köra i båda varven, det är en evighetsbana.
vänster varv, börjar man på räcket till höger , ca 3 st galoppsprång och hoppa studensen,
ca 3 galoppsprång hoppa upphöjda bommar, svänga vänster hoppa ännu en sockerbit, fortsätta svänga vänster och svänga in med ca 1 galoppsprång och hoppa sockerbit, ca 2-3 galoppsprång och hoppa studensen, ca 2-3 galoppsprång och hoppa räcket till vänster. sen kan man bara börja om.
en jätte bra övning om man vill träna på att korta galoppen och omhopppningssvängar i litet format (:

Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0