Sista dagen i värnamo, Antonia <3

hejj.

urdålig uppdatering idag! jag vet.
men vi åkte till Antonia så fort vi vaknade i stort sett
och packat in allt i bilen.
mulet hela tiden, tog in hästarna som blev väldigt glada över att se
oss(: borsta och klä på dom, direkt när vi kommer ut börjar det att småregna.
suck. men longerade + löslongerade gick hur bra som helst,
och Fridolf var också med utan att bråka! det är en sån stor förbättring
på honom, han förbättras väldigt stort med tanken på den lilla tiden
vi ägnar åt honom, lägger ju mest energi på Antonia först och främst
nu när tiden inte riktigt räcker till, men i sommar kommer vi hålla på
mer med honom, om han är kvar nu då, det vet vi inte ännu ..

men bror hade ridlust idag, det gillar jag! han har inte ridit på ca 2 år
innan han red i fredags. så vi passade på att rida ut.
Antonia skötte sig kanoners men blev lite nervös när en saab som lät väldigt
mkt och konstigt åkte förbi, men inget större problem.
och som sagt så skötte de sig båda två utmärkt! (Y)
men gick inte att fota då det regnade :( men tog lite bilder på dom från hagen,

JUST JA!
vi går ju igenom hagen när vi ska gå ut, och varenda gång när hästarna kommer
ut i hagen galopperar de i full fart mot grindöppningen för att se om vi har stängt
efter oss. så..
Antonia kommer i full fart mot grinden, fem meter innan försöker hon stanna,
glider in i tråden och spränger staketet, fridolf som hunnit svänga sätter sig nerxd
så de galopperar med full fart in i deras sommarhage, ( vi gick där innen innan vi satt av,
vilket uppdenbarligen var tur för annars är jag väldigt säker på att hon sprungit ut på vägen
som ligger precis brevid)
tog bara ca högst 5 min att fånga dom, men 1 timme att laga staketet! -.-'

rejällt med hungrig var jag sen.
men så fort vi fått mat i magen så åkte vi hem.
så nu är jag hemma, i lilla byn här.
både kul att träffa dom man saknat, Filipine och andra alboga hästar(:
men tråkigt att lämna värnamo och framför allt Antonia :/
men bilder ;) glöm inte hästBDB också, ligger fler där, går snabbare att ladda upp där.
klicka HÄR så öppnas den i ett nytt fönster (:


Hästarna väntar på att jag ska släppa in dom (:





Spränger staketet.


rymlingar.



Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0