Dressyr KM lör 4 dec

Började morgonen med att stressa då väckarklockan valde att
ta en sovmorgon? för den ringde inte iaf ..
mamma undrade varför jag inte redan gått och då var kl kvart över
7, skynda massor men vid 20 i 8 var jag i stallet iaf.
stressa på med allt, tur att jag hade linnea som kunde hjälpa mej !
Red fram, hon var konstig, full med överskottsenergi, jätte stark (starkare än vanligt)
sprang på helt plötsligt gör hon halt sen full fart framåt.
så det gick sådär men var ganska så lugn och fin på slutet.

Kl 9.00 startade jag, första starten .
kmr in på banan och hon är stark och vill bara springa iväg hela tiden,
och ville inte lyssna alls på mig, så ja.. det gick som det gick .
och jag påstår INTE att det var hästens fel och skyller på henne,
det var lika mkt mitt fel, men stark och springig det var hon!
men låg delad 3a väldigt länge konstigt nog endå fast det kändes som
skit, men det gick om oss folk sen så slutade på en delad 9a .

det positiva , det finns alltid ngt positivt och det är lätt att bara titta på det
negativa hela tiden, men hon var fin i halterna, var inte rädd för dörren
med massor av snö på/vid, jag kom ihåg banan och red en ganska nogrann väg,
hon sköt inte ut rumpan i galoppfattningarna som hon vanligtvis gör,
och hon är söt .
Så vi får försöka jobba vidare och satsar på att det ska gå bättre nästa
gång (;

BILDER FRÅN DAGEN (på andra)

Texas tyckte att ridhuset var läskigt, konstigt nog satt Zassah kvar trots att han
bockade, stegrade och försökte få av henne, BRA BALANS!


Zandra och Texas .

Ebba och sin relativt nya häst som aldrig har gått en dressyrtävling förut, vann LC:1, kom 2
placerad i LB:1 och blev KM-mästare på privathäst. framtiden ser ljus ut , fina var dom !(:

Min lilla hjälpreda som hjälpt mig hela morgonen, hur skulle jag ha klarat mej
utan henne? hon och Aala slutade på en 4 placering i LC:1an (:

Kommentarer
Postat av: Zassah

TACK!!! jag har väl lärt mig så många gånger som han försökt kasta av mig xdxd

2010-12-05 @ 13:40:05
URL: http://zassahb.devote.se
Postat av: Eleonor

Skulle du vara intresserad av en bloggträff i samband med GBG horse show?

Rösta på min blogg, är majoriteten av rösten: JA så

kanske jag personligen, genom kontakter o sponsring ordna en riktig bloggträff för oss ca 453 hästsportbloggare!



/ Eleonor

2010-12-05 @ 20:47:58
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0