Min grymma sommar

Hade helt klart den bästa sommaren en lektionsryttare kunde önska sig!

och fick dessutom dela den med min underbara vän Cassie tillsammans
med Hagens Asterix som jag hade själv i 3 veckor och när C-ponnyn
Westside DeLux, 6 årig valack kom till ridskolan så red jag honom i 2½ vecka,
både red ut, hoppa och dressyra på honom, så tog Cassie Asterix istället
för mig, och vi hade så himmlans kul ihop! alla ridturer tillsammans
skapade ett minne, för dessa två fina ponnier gjorde all ridning spännande och
det hände alltid något oförutsett .

Tyvärr så åkte ju Asterix efter 2 veckor som vi spenderat tillsammans med
C-ponnyn som vi kallade Wessie och som nu kallas Lux .
Så då delade jag med mig av Wessie till Cassie, då Asterix var en stor
"förlust" för oss båda. Jag gillade honom starkt och jag är väldigt säker på
att Cassie gjorde det med, vi byttes ju om lite då och då under dessa veckor
för att båda gillade ju som sagt båda ponnysarna och när jag var iväg hade
Cassie ansvar för de båda två ponnysarna och tvärtom.
  
Två veckor efter att Asterix plötsligt åkt så fick vi reda på att han avlivats.
Han hade spatt i båda bakhovarna så det gick inte att rida på honom som förut
och tillslut så tror jag ägarna tyckte synd om honom att få vara kvar, livet för
en häst som inte kan galoppera i full fräs på ängar och upp och nerför backar är
inte så mkt till liv att bara gå runt och ha ont, och något som Asterix verkligen
gilla var att få springa mycket och dessutom fort!

Asterix är en sådan ponny som lärt mig så oerhört mycket om ridningen på
så kort tid, både jag och Cassie utvecklades med honom dessa få veckor.
och han kommer alltid stanna i åtminstone mitt hjärta, för han var och är
fortfarande den bästa ponnyn som existerat ♥
R.I.P




Hagens Asterix . världens finaste och oförglömdbara ponny ♥






Westside Delux .

Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0