dressyra med Filipine, kluring!

hejj.

Kom nyss hem från stallet. dressyr med Filipine som sagt.
det går bättre men det går fortfarande inte braa..
fattar ni?

Vi hade fått ett uppdrag att hästarna skulle ha olika färger på lindorna.
en häst skulle ha fyra olika, en häst två av samma färg och två hästar skulle
ha tre olika färger.
Ngn som kan gissa vad det skulle innebära?
-jag kunde inte först.. är en trögtänkt människaxd
Svaret står längre ner på sidan.

Men jag börjar tycka mer och mer om Filipine iaf.
vilket är bra, eftersom det är tanken att vi ska börja små tävla
tsm. (:
Love is in the air.

Madde berättade också att det evuntellt ska bli en tävling mot Heda Ridklubb,
en dressyr denna gång. Hoppning mot Åby är om 3 veckor, på hemmaplan.

Näpp! nu ska jag nog ta och stänga av datorn, en snabb vända i duschen.
sen blir det fredagsmys med familj(: utan godis(Y) försöker ju slutaa .

Om de olika färgerna på lindorna.
Om ni inte lyckats lista ut varför det var olika färger på lindorna, så ska jag försöka förklara nu.
Krusa: hade fyra olika färger. skritten är 4-taktig, därav 4 olika färger.
Goldie: hade 2 svarta, 2 vita. skritten är tvåtaktig. därför 2 olika färger.
Karlo & Aala: hade 3 st olika färger, galoppen är 3-taktig med ett svävningsmoment.
Karlo hade höger galopp och Aala representerade vänster.
Smartigt haa?(:

Imorrn är det fullt upp, så får se hur mycket det blir av att blogga.
ska först snabbis in till hästaffären och handla lite saker till Filipine, om jag hittar
ngt förstås;)
Skynda hem, för kl 1 är det möte om utbytestävlingen i hoppning.
Och kl 5 så är det årsmöte.
hur ska jag hinna?


Fick bli photoshop bilden på mig och Filipne idag.


Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0