hoppning med filipine!

Hellu!

Thilda och jag var väldigt hypra på slutet och det hände en hel del,
men vi tar det ngn annan gång;)

Hem, äta. morbror och sambo hade kommit, morbror hade satt upp
min helbildsspegel, tack!
Stallet .

Banhoppning med Filipine.
det gick jätte bra! för två veckor sen när vi hoppade så var hon osäker på
hindrena i den korta galoppen och visste inte riktigt när hon skulle hoppa
av och då kom vi lite nära..
men idag! så hade jag samma korta galopp och det gick jätte bra!
helt ärligt så fick vi inte ett enda dåligt språng.
så jag är jätte nöjd!
Nästa frdag är det dressyr med den damen.
där kommer vi inte riktigt överens, det är ngt vi behöver jobba med.

Och än så länge har jag inte nickat ngt med huvvet, vilket är en förbättring!
Nu kommer bild på Filipine, en gammal, från förra fredagen.
+en liten snabb teckning jag gjorde på banan, förklaring hur vi hoppade finns längre
ner, för de intresserade. (:


börjar gilla denna dam ngt (:


Såhär hoppade vi:
Höger varv, hoppa den lila oxern. (6 galoppsptrång i den korta galoppen och 5 i den ngt ökade)
hoppa den röda som är 2an. höger varv, svänga höger vi dbokstaven B, hoppa gula hindret.
svänga vänster och följa kortsidan och sedan hoppa det blå hindret. 5 galoppsprång hoppa gröna.
svänga vänster och hoppa det röda. från det röda svänga vänster och hoppa gula (byta galopp)
svänga höger och hoppa blåa.
fatta ngn?
men det var iaf en riktigt bra övning! lära sig att korta och länga galoppen och vara snabb
med att svänga och använda ytterskänkeln.

Kommentarer
Postat av: moaa

supeer bra blogg! (:

2010-01-30 @ 12:36:10

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0