Antonia&Fridolf 14 maj

Hästarna blev jätte glada när vi kom, gnäggade och bockade
haha, synd att kameran låg kvar i stallet, men ajja ..
Antonia var väldigt mkt inte stilla när jag gjorde iordning henne,
men när vi väl kom ut så var hon lugn trots att de fällde träd och
en hund sprang runt och skällde, och motorsåg var igång,
men förvånadsvärt lugn, kan bero på att hon litar på oss?
vilket känns bra, det går bara bättre och bättre för varje gång!
gillar vi!

Men började med att longera henne+löslongera,
mamma fick även testa på hur det var, hennes första gång,
har inte blivit av helt enkelt, och det är mkt svårare än det ser ut!
det märkte hon också, men hon var jätte duktig!
det tkr jag verkligen! (:
Satte upp och skritta travade, orkade inte gå upp till padocken heller,
får bli imorrn, så jag tog en galopp på en mysig skogsväg.
haha, lite piggelin var hon allt men lyssnade jätte bra, galopperar fort
men tar inte bettet, väluppfostrad haha (:

sen gick mamma och hämtade shettisen Fridolf, så skrittade jag av
och hon ledde honom, på en mysig skogstur.
haha!
Antonia bryr sig inte ett dugg om den stora mullrande traktoren fem meter ifrån henne,
men ett träd 10m ifrån henne på andra sidan, VAR LÄSKIG! ;'oo
haha, knasboll!

Red hem till stallet och lämnade henne, longerade Fridolf,
eller ahh, han lyssnade inte jätte bra på när jag sa åt honom att sakta av,
men lika bra att han fick galoppera av sig lite, så en del sparkar, bockningar blev det.
haha, han är så gullig!

Jag har gjort en film från dagen! allt är med, förutom när jag rider!
men mamma longerar Antonia för första gången! (:
den kmr upp så fort Youtube har laddat klart! (:
bilder så länge.


puss? (:


Fridolf <3



Antonia<3


Kommentarer
Postat av: Cassie ^^

Så fin Antonia är :D Och Fridolf..haha så söt!

2010-05-15 @ 23:27:24

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0