Mini hästskötar examen !


Idag blev de tinget Åby, ist åka till NFK där hela HH1
ska göra en mini hästexamen. det vill säga,
att dagen började med att knoppa och visa häst vid hand,
gick inte jätte bra för mig, då jag hade Brilliant som är väldigt
stark, så hade hon lite svårt med att stå stilla, var ju så mkt att
titta på, så hon rörde benen väldigt mkt, så det gick ju sådär.
Men det vart jag godkänd på iaf, 1poäng till så hade jag fått
VG, lite surt men jajja ;)
-äta-

Göra sig iordning, knoppa om ngra hade blivit förstörda och
vartefter gå ut och rida fram, hon var väldigt stel i sidorna
men eftergiven på tygeln. när vår grupp kändes sig klar gick
vi in i ridhuset för att rida ryttartestet, (då man rider 4st på raken och kollar
sits, handställning, inverkan o.s.v för de som inte vet)
fortf. väldigt stark, fick ta tag i henne ngra gånger, men annars var hon riktigt fin! (:
jag fick rida först i ledet, men kunde ju programmet och skönt att inte
hålla koll på avstånd och sånt, utan bara rida i sin egna takt(:
Thilda & Kathrine filmade när jag red TACK!<3
inte lätt att filma med den eftersom 20st hästar har trampat på displayen, så
den är trasig men kvaliten är lika bra som förut, haha.
men de lyckades riktigt bra! 
har ju dessutom inte ridit Brilliant på ca 1år, och då var det hoppning haha,
men fick ett starkt VG iaf! :D
Om ni vill bara se bilder istället, så ligger de på min hästBDB,
japp, här kmr filmen (:


(:

Kommentarer
Postat av: Patricia

DU red riktigt snyggt måste jag säga :D

2010-05-26 @ 13:55:30

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0