Hästarna idag

Spöregna när vi kom hit såhästarna var jätte blöta.
orkade inte stå med handduken bara för att få bort det,
så tänkte mest jobba från marken idag och rida imorrn .

Antonia löslongera jag, tränade mkt bara att få henne lyssna
inte för att hon lyssnar dåligt, hon lyssnar exemplariskt men
utan för brist på fantasi, hoppade upp och red lite barbacka
stanna, backa det var jätte halt att rida så blev mest bara
skritt hon halka runt annars. hon är så mkt bättre att rida på
barbacka då hon känner mina hjälper och hon fattar direkt nästan
innan jag ens börjat att göra hjälpen underbart!

Fridolf, började jag med att longera sen släppte jag honom,
har bara löslongerat honom en gång innan och det gick jätte bra,
gick bra idag med, han var jätte duktig! det märks att han uppskattar
att man tar sig tid för honom ! (:

Sista gången jag träffar honom denna helge, för han är ute
på annons och nu i veckan kmr en ny häst hit, en D-ponny .
han är fiin har sett film på han, så får tträffa och rida honom
nästa gång jag kmr ner,jätte kul! :D


Fridolf .                                           Antonia .


Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0