galen morgon, kaos.

Nej det blev inte riktigt som vi tänkt oss med ridningen.
Motarbetad hela morgonen.

Först hade våra hästar släppts ut i deras vanliga leriga hagar (även fast vi
skrivit på tavlan att de skulle ut i fållorna)
Så det var bara att traska i lerhagarna som det var lera och vatten i upp till
fotknölarna.
+ att den som hade stallet hade släppt ut hästarna i fel hage så de sprang runt
som tokiga och där stod jag instängd med Filipine i den lilla rutan (rutan innan man kmr
in till hagarna) och hon stod och hoppa på bakbenen och snurra runt .
vid ett tillfälle så vände hon även rumpan till och sparkade mot mig .
(10 cm ifrån att träffa mitt knä)

Red ut, jätte mysigt vädret var perfekt!
men eftersom hästarna var helt böta om sina ben så kunde vi inte ha benskydd
och de enda lindor jag hade i mitt stallskåp var vita ..


Foto: LinneaB.

Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0