Foto: Manuellt VS Autofokus

Precis hemkommen från stallet.
Har fotat Thilda och David, lite ute och i ridhuset,
ville testa olika inställningar nu när vi endå var ensamma.
Och oj vilken skillnad det blir om man fotar manuellt eller
väljer autofokus .. Objektivet spelar också stor roll,
så när vi var ute hade jag 18-55 objektivet, inne 80-200 .

Ingen bild är redigerad, så man ser skillnaderna, sen så vet väl de flesta
att det är mkt svårare att få bra bilder med manuell inställning då man måste
fixa allting själv, men när man väl har lärt sig så brukar bilderna bli mkt finare!
och jag håller precis på att lära mig, så ha lite överseende (:

Dessa 2 bilder har inställning Autofokus och macron är på.



Dessa 2 bilder har inställning Manuellt. objektiv: 55-200



Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0