Filipine, Januari .

Tänkte ta och sammanfatta mitt och Filipines år, månad för månad .
Ett inlägg för varje månad .

JANUARI

Dressyr - ingenting varken ville eller funkade,
red henne jämt med tidemantygel inspänd så långt som möjligt,
fick ingen ärlig bjudning och kunde då inte hålla ett stöd,
då hon är ganska känslig i munnen och jag var van vid att dressyra på Champis,
som är ganska stum och hård i munnen.
Filipine är alltså raka motsatsen mot vad jag brukade rida för hästar.

Hoppning - Hon ville mest bara springa så vi kämpade mycket med att få tillbaka henne.
När det vart lite högre hinder gick hon att kontrollera,
men på sånna små pyttehinder kändes det mest intill omöjligt att ens få en suck i vädret.
hon tog bettet och hoppade av stort på de flesta hinder.


Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0