Lång "tävlings"dag

Åkte ifrån stallet imorse vid 10.30 och tyckte att jag hade lagom
med tid på mig. Kmr fram till tävlingen så har det bara gått 1 klass -.-'
15.00 gjorde jag min första start ..

Hon var jätte pigg, jobbigt pigg!
Fick inte ihop henne mellan hindrena men lyckades komma bra in
på alla endå. fick dock ett nedslag på 6an i grunden, riktigt skitpet.
bommen eller rättare sagt "röret" som de hade som bomm ramla bara hästarna
nuddade det lite lätt, nästan alla rev det hindret.

1m derby.
19 hinder! OMG och jag som har problem med att memorera banor med
8 hinder haha ..
1-8 var inne på sandbanan, Fick samma skitpet som förra klassen så 4 fel.
fortstätter ut på gräset. galet stark och nervös häst. (hon har aldrig hoppat
några "riktiga" naturhinder så hade inga stora krav, bara för skojs skull)
MEN pullmannagraven tyckte hon var skitläskig!!
men vi kom över den efter lite övertalning, haha .

Hoppade banken fint, höbalarna var också lite läskiga, vi hoppade över dom
med halva hästen den andra halvan hoppade i luften.

Men var endå jätte glad när jag kom ut (16fel)
jätte nöjd! var ju som sagt vår första gång på "terränghinder" och det var ju
bara en träningstävling och jag har själv aldrig hoppat terränghinder, var riktigt
roligt att testa på! (:
Så skitnöjd med dagen!

MEN Filipine hittar alltid ett sett att få mig på dåligt humör ..
tog oss 20-30 min att få in henne i transporten .. hon bara drygar!
Så nu är det bestämt, detta var vår sista bortatävling.
Hoppar henne på hemmatävlingar/klubbtävlingar men åka iväg mer
har jag ingen lust med, órkar inte tragla med transporten mera!

1mklassen foto: Ebba Aren





Kommentarer

Kommentera? :

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0